om livet och andra tankar

Elisabet Roslund frågar:
En fråga till dig Rebecca, Vad är det som får dig att tro på ett liv efter detta?
Strax innan vår son Mattias, 22 år, lämnade oss sa han "vi ses men skynda inte". Detta är starka bevis för oss att det finns något mer som han såg........
Vad tror du?


Rebecca Svarar:
Jag tror helt enkelt att man inte bara helt plöttsligt kan försvinna, jag tror på att man har en själ och attt denna lever vidare, jag är också troende, vilket betyder att jag tror på att någon skapade alltihopa och jag tror inte att det skapades för att bli till intet, precis som våra kroppar fungerar i krettslopp med att bli till jord och därifrån kan det växa upp en blomma så tror jag att även själen lever vidare, antingen som vi är eller så "Återvinns" vi med. 
Jag tror Att Mattias som var på gränsen såg den sanningen som i stort sett alla undrar över, "Vad händer när vi dör?" och det var med den insikten som han ville trösta er med, genom att förklara att han nu vet säkert att ni kommer att ses igen när er tur (förhoppningsvis mycket långt fram) kommer.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har en fråga! Varför använder du sjal? (Förlåt om det var personligt, men jag undrar så!)

2011-04-06 @ 00:31:27
Postat av: Stefan L

Ja tror också att det finns ngt efter döden.

2011-04-06 @ 08:07:32
Postat av: Elisabet Roslund



Glömde visst skriva mitt namn när jag ställde frågan.

Tack för ditt svar Rebecca, det stärker min/vår tro på att det finns något mer.

Mattias visade oss också det så väl i allt han gjorde och sa innan han gick vidare.

Kram/Elisabet

2011-04-06 @ 09:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0