sjukdom

Amanda frågar:
Varför använder du sjal? (Förlåt om det var personligt, men jag undrar så!)

Rebecca svarar:
Jag använder sjal för att jag Skäms över hur min haka ser ut, då första Tumören satt i underkäkbenet gjorde dom om nästan hela underkäken med ben dom kapat av och format från mitt vadben, så tumören var så pass stor så var dom tvunden att byta ut en del av huden, och den "hudlappen" som först inte hade läkt ordentligt på grun av strålning, bytte dum ut igen, den första var från handleden, men denna var från benet, och för att vara säkra på att det inte skulle hända samma sak igen tog dom en lite större bit. Det är inte så att jag ser ut som ett monster men jag skäms så väldans mycket att endast dom som jobbar på sjukhuset och mina närmsta "får" se mig utan. 
Det är inte så att jag använder sjalen nånting när jag är hemma utan jag tar på den, liksom peruken när jag går ut eller om jag eller någon i familjen vill ta en bild på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0