skolan är ett rent helvete just nu...

Jag kommer antagligen få gå om tvåan... om jag nu inte hinner klart med fyra större uppgifter under nästa vecka så får jag ingen chans till att klara av att få betyg i tre ämnen för nästa termin skall läraren plugga i frankrike, och dom har bestämt att har man för många ig:n så får man inte gå vidare till trean, och jag kommer aldrig klara det, jag är så stressad att jag inte ens kan äta...det kommer aldrig att fungera och jag vet inte om jag klarar av att gå om,  det är ju inte direkt så att jag inte redan har problem, och det blir ju inte bättre av att se fram emot minst ett extraår av skolan. jag tror inte jag passar på gymnasiet egentligen, jag klarade ju inte ens av nian utan hjälp från annika, hur ska jag då klara av att gå klart gymnasiet? 
det är nog bara meningen att jag skall ge upp...


Vi var på bio igår kväll, det var trevligt att umgås med vänner, och idag var vi ju på jul på liseberg. Det var mycket mysigt och det var skönt att få slippa oron över skolan ett tag, inte så att jag glömde det helt men lite bättre kändes det.

Faast nyss så fick jag min femte gråtattack över skolan och jag klarar det inte mer...

hjälp!?

Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Anki

Älskade gumman jag tänker på dej! Kram

2010-12-11 @ 23:47:46
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag känner mig oxå stressad, vet inte vart jag ska ta vägen, vet inte ens vad jag ska plugga på?



Måste du göra klart alla uppgifter denna veckan? Varför har du inte hela nästa termin på dig oxå?

Jag passar inte heller in i skolan, har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Jag är ingen skrivmaskin, jag brinner för att prata, lära mig genom att diskutera thats it!



Jag är så jävla besviken på .. Tomas, tror ja. Jag vet inte vad jag känner just nu. Jag är i sån satans chock över allt som händer just nu. Jag har inte hunnit placera mina känslor.



Jag önskar jag kunde hjälpa dig, om det finns något jag kan göra så säg till. Jag vill även påpeka att jag tar gärna en tuff diskussion med tomas tsm med dig om det skulle behövas.. erbpwr arg...



KRAMAR!!!

2010-12-12 @ 01:40:37
URL: http://itaerica.devote.se
Postat av: En läsare

Hej tjejen!

Jag känner dig inte, men har följt din blogg ett tag.

När du skriver om skolan.. Jag tycker du är så otroligt stark som överhuvudtaget orkar gå i skolan under tiden du har denna hemska sjukdom. Det är beundransvärt! Om det tar stop nu, det är inte konstigt. Kanske stanna upp en stund och försök ta hand om dig själv istället, för att orka med livet menar jag. Skolan finns kvar, den dagen du känner dig redo.

Sen är det aldrg kul att behöva avbryta... Men ibland finns det kanske det som är viktigare. Just nu är DU viktigare. Att du orkar med att leva också..

2010-12-12 @ 09:31:31
Postat av: Stefan

Jag har själv varit i samma situation som du. Jag misslyckades helt med första året på gymnasiet. Sedan bytte jag linje och läste en tvåårig utbildning.



Sedan hade jag läst fel grejer. Men det enda man får ut från gymnasiet egentligen är kompetensen att söka till den högskolelinjen man vill gå.



Jag läste sen på komvux, å då läste jag alla ämnen jag ville ha betyg i. Jag var äldre då så det gick mkt lättare att plugga också. Jag läste två år på komvux. Det första året läste jag kärnämnen, sedan läste jag tekniskt basår det andra året. Sedan kunde jag söka vad som helst på universitet och högskola. Komihåg att det är underskott på teknologer på universitetsnivå. Så det är lätt att komma in på programmen.



Din gymnasieskola kanske kan skräddarsy ett program åt dig där du bara läser en del av ämnena. Så får du bra betyg i nåra ämnen. Sen kan du läsa resten på komvux.



2010-12-12 @ 10:41:30
Postat av: Annika

Jag tycker det låter konstigt att du inte har hela terminen på dig. Bara för att läraren inte ska vara kvar så ska ju inte ni elever drabbas av detta. De får helt enkelt anställa en ny lärare då som får sätta resten av betygen. Glöm inte att höra av dig om du behöver hjälp med något. Jag har själv ganska mycket att göra nu men jag kan säkert hjälpa dig på ett hörn.

2010-12-12 @ 10:59:09
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Erica

Då är vi i samma sits. Jag har inte gjort några av dom uppgifterna tomas gjort och man blir ju inte precis motiverad till att fortsätta när han bara drar? Ne fy.. för honom. När åker han? vet du de? Jag orkar inte.



Jag tycker du har varit så otroligt jävla grym i skolan hela tiden hur mycket du än missat har du hängt med i diskussioner och svarat på knäppa frågor. Att gå om ett år är inte hela världen (jag om någon vet) men att känna sig sviken och gå på en skola som rasar samman känns fasiken inte bra.



Jag vet inte heller hur jag ska göra nu. Jag är nog ur fas som du säger.

2010-12-12 @ 11:24:44
URL: http://itaerica.devote.se
Postat av: Gunnel L

Det låter inte bra detta Rebecca , men jag håller med det flesta, du skall nog i första hand ta hand om dig själv lite mer nu. Stefan hade viktiga synpunkter och tips. Ett sabbatsår kanske inte är så dumt i din situation, så att du hinner komma ikapp dig själv nu. Framförallt ta hand om dig riktigt riktigt mycke

varm kram från Gunnel L

2010-12-14 @ 15:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0