Förlåt mig!

jag tycker synd om er,
ja ni som är omkring mig,
ni som bryr er om mig,
ni som är oroliga för mig,
jag klarar mig,
men ni går ju igenom så mycket runt omkring mig och samtidigt som stor del av vardagen handlar om att oroa er för mig, 
jag är mycket ledsen för att ni måste se mig när jag mår dåligt, när jag är helt utslagen eller helt enkelt inte orkar,
jag är mycket tacksam för att ni finns där och stöttar mig, men ni behöver inte finnas där alltid, utan lev era egna liv till fullo, då blir jag glad,

jag tycker synd om..

mamma som jag vet tycker det är mycket jobbigt men som ändå försöker, jag vet att hon har det jobbigt med att jag är sjuk, jag vet vad hon känner, vi är ju lika på det sättet att vi visar vad vi känner när vi känner det..

Pappa som alltid visar sig stark oavsett vad, jag känner mig alltid trygg när han är med och han tar alltid min hälsa framför sin egen, jag tycker inte det är bra att han gör så men han får mig som sagt vad att känna mig trygg och hjälper mig hitta guldkornen i vardagen.

Syster Annika som har hamnat lite i bakgrunden för att min sjukdom alltid kommit först, jag hoppas hon kan förlåta mig för det, jag är mycket glad över att hon har Christopher som tar hand om henne, Och jag är glad över honom överhuvudtaget han är ju som den bror jag aldrig haft, han har med haft det jobbigt med sjukdomar i familjen med mera, därför är det bra att dom har varandra!

Pojkvännen Dennis som nästan har tvingats in i livet med sjukdomen med mera, som hela tiden står ut med mina humörsvängningar, och som jag vet inte har det lätt att hänga med när allt händer och dum som jag är puttar jag bort honom när jag behöver honom som mest men han stannar ändå alltid kvar. tänk ändå ett år sex månader och arton dagar! 
jag tycker synd om hans familj som också dras in i det hela och jag är jätteglad över hur dom har mottagit mig och hur otroooligt snälla dom är, jag känner mig alltid som hemma när jag är där och kan verkligen vara mig själv, tack !

jag tycker även synd om resten av er mina vänner och släktingar, men det blir för mycket att skriva upp er alla, men tack för att ni finns och tack för att jag får vara mig själv !  kram till er alla och jag önskar ni får leva lyckliga, lika lyckliga eller ännu lyckligare än mig! 



Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: CISSI

Jag har hela serien 'house of night' böckerna handlar om zoey som blir vampyrmärkt. Det är sex böcker de sista två är på engelska:) du kan få låna dessa om du inte har något att läsa:) kram kram

2010-07-18 @ 14:07:19
Postat av: sanna

Men lilla gumman det är klart att vi finns där för dej. Du behöver inte ursäkta dej för nåt. absolut inte. alla vi som finns där för dej vet att du hade gjort likadant för oss. Stor kram

2010-07-18 @ 14:16:55
URL: http://sanna8710.blogg,se
Postat av: Gunnel Aronsson

Kan du inte ha en bätre bild på mig.

2010-07-18 @ 17:18:52
Postat av: Gunnel L

Egentligen skulle jag inte vilja ge en kommentar eftersom du skriver så vackert till din egen familj. Men vill bara säga. Vackrare kärlekförklaring än vad du gett till din mamma, pappa, storasyster, Dennis och hans familj, kan man inte ge. Underbara Rebecka, jag grät såååå när jag läste din text.

Den varmaste kram jag någonsin skickat till någon skickar jag till dig nu

Gunnel

2010-07-18 @ 19:56:40
Postat av: Camilla

Saknar dig lilla pyret o att finnas för dig är inte ett val vi gjort. Det är bara så att det inte går att låta bli. Utan dig är min son inte hel o då skulle vi inte heller vara hela. Hoppas på att få se dig snart sitta o mysa i soffan här hemma. Åxå tack för det fina du skriver! Skönt att du känner att du kan vara dig själv här o att du trivs. Sköt om dig nu så vi får "bråka" med dig snart igen ;-). Kram!

2010-07-18 @ 20:43:04
Postat av: Marie

Inte ska du be om ursäkt. Jag är bombsäker på att ingen ser det som en uppoffring att finnas där för dig.De finns där alla pga av kärlek. Jag förstår dem, för trots att vi knappast känner varann så har du genom det du skriver och det din moster berättat om dig gjort ett starkt intryck även på mig.Du är lätt att älska och jag finns definitivt vid din sida just pga av det.

2010-07-18 @ 22:22:14
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Stefan

Man brukar säga att när nöden är som störst, är hjälpen närmast. Det är naturligt att man samlas och hjälps åt när ngn har det svårt. Detta är bra och det är så det ska vara.



Det enda som är tråkigt är att man inte samlas lika mkt och på samma sätt när allting är bra. Det är ngt som alla borde bli bättre på.



2010-07-21 @ 19:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0