Dag 11 - Mina syskon



Jag vet att jag skulle skriva detta igår men jag hade ingen vidare skrivlust..
Men denna är lätt, Jag har bara ett syskon, Min storasyster Annika.

Jag och Annika har alltid vart såna systrar som alltid lekte med varandra som unga, visst vi bråkade jämt och hade även andra kompisar men det var ändå så att vi alltid lekte med varandra, 
Hon bossade alltid över mig, bestämde alltid vad vi skulle göra, och om hon inte fick som hon ville blev hon jättesur, till exempel när vi spelade Monopol FICK jag inte köpa Normalmstorg eller Centrum då ville hon inte spela mer så det fick jag helt enkelt finna mig i. 
jag tyckte det var roligt för jag slutade "leka med dockor" innan henne, och när hon ville göra det så var hon för "gammal" och sa att hon ville göra det för min skull, mmh, jovisst jag tyckte inte ens det var roligt, 

Men kul det hade vi ofta, vi hade ofta för oss massor av roligt.

Sen jag blev sjuk har hon alltid tagit hand om mig, hon har alltid funnits där.
Eftersom hon missade mycket det året då jag blev sjuk så lät jag henne göra sin slut uppgift i Foto kursen om min operation, det var läskigt och rätt pinsamt, men jag lät henne göra det för att det var mitt fel att hon missade och jag ville gottgöra det, jag tror hon fick bra betyg på det, vilket är jättebra, hon är duktig min syster, när jag gick på hede så tyckte lärarna att jag inte var så duktig alle fall inte dom som hade haft henne innan för dom jämförde alltid oss. Hon blev nog väldigt skoltrött på gymnasiet men vem blir inte det? men hon lyckades att ta sig igenom det i alla fall. nu läser hon Natur och mattematik i barnens värld på universitetet och jag är så superstolt! 
Hon har en pojkvän som hon har haft sen hon slutade ettan på gymnasiet och dom är underbara tillsammans. 
Han är som en extra bror för mig. och tar alltid hand om mig.

Min syster är även så vacker, det har jag alltid vart så avundsjuk på ..



Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Anki

Oj det var härlig läsning och sköna bilder....KRAM

2010-11-30 @ 10:45:31
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Jag tycker att ni är så vackra, båda två!!

Ta väl hand om varandra.

Kram/Elisabet

2010-11-30 @ 12:49:31
Postat av: Annika

Det är du som är vacker <3 Och jag hoppas du vet att du är den bästa syster som finns. Skulle aldrig vilja byta ut dig mot någon eller något. Du är bäst! Jag älskar dig, min lilla busekorv =)

2010-11-30 @ 20:08:06
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0