Dag 3- Presentera mina föräldrar

Jag har alltid varit så tajt med mina föräldrar, jag var ju ett litet problembarn när jag var yngre men sen så lugnade jag mig oerhört mycket. Det är dom som har format mig till den person som jag är nu och jag älskar dem av hela mitt hjärta! 


min pappa heter Benny Aronsson
och
han är 47 år gammal.
han jobbar inom IT men vad hans "titel" är vet jag inte.
Pappa har alltid varit min kompis och han har alltid tagit hand om mig, 
Jag kan säga absolut allt till pappa och han brukar oftast kunna trösta mig, 
när jag legat på sjukhuset efter operation så är det alltid han som jag velat ha bredvid mig för han är så stark psykiskt sätt, pappa kommer ifrån Älvängen från början men när han träffade mamma så flyttade han hit till kungsbacka och har bott här sen dess, Jag är så stolt över pappa för hans framgångar på jobbet. som Hobby brukar han flyga radiostyrda helikoptrar. jag tyckte om det från början men nu är jag mer emot det, och det är inte så konstigt, jag e ju bara rädd att han ska krascha så att han skadar sig själv! Han är bra på att fotografera ochhan gjorde det jämt förr, nu har han mer slutat med det, vet inte varför men han kanske har tappat glöden?

.
Min mamma Heter Gunnel Aronsson.
och hon är 45 år gammal
Hon jobbar på produktionen på Astra Tech
För henne har jag alltid varit den där lilla flickan som inte kan någonting och alltid behöver hjälp. det har vart rätt jobbigt för mig och jag önskar att hon kunde inse att jag inte är så liten längre, vi bråkar ofta jag och mamma, liksom går varandra på nerverna men ibland så har vi våra stunder då vi är helt sams och till och med kan ha det mysigt med varandra. Mamma är Uppvuxen här i Kungsbacka så hon behövde inte flytta så långt från sin familj.






Berättelsen om hur mamma och pappa träffades är ganska intressant. Pappa och hans kompis Tomas skulle åka ner till Danmark,  På vägen höll dom på att krocka ordentligt med nån sorts lastbil, Dom var tvungna att lämna bilen på verkstad och var då strandade där dom var, så dom gick in på nåt ute ställe, tror det var ett disco. och där inne bjöd pappa upp den vackraste han kunde hitta och det var Mamma. jag kan inte alla detaljer i berättelsen men jag tycker ändå att den är så fin, och den är sann. tänk så hade den där lastbilen åkt någon minut tidigare eller senare? då hade mamma och pappa inte träffats, men jag som tror på ödet tror på det faktumet att det var meningen att det skulle inträffa!

 

xoxo Becca! <3

Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Eva

Va gullig du e! Saknar dig när kommer du?



Kraaam! Eva

2010-11-21 @ 12:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0