Dag 5 - Vad är kärlek?

Ja vad är Kärlek egentligen?
De är den pirriga känslan när man träffar någon man tycker om.
Att fullkomligt kunna lita på den andre.
Att känna saknad.
Att spontant känna att man saknar någon.
Att ständigt tänka på någon.
Att känna oro över den andre när den är utsatt för fara med mera..
Kärlek är inte bara genom en "man och en kvinna" utan man kan ju även känna kärlek till en familjemedlem, en vän eller till och med en sak man tycker mycket om..
För mig är kärlek allt. Det är anledningen till att jag går upp på morgonen och anledningen till att jag kämpar vidare med in sjukdom. Som ni redan vet så har jag för lite mer än en månad sen blivit dumpad av D som jag var förlovad med i ett år. Jag kan medge att jag helt tappade tron på kärleken, men under lovet så ryckte jag upp mig och insåg att kärlek fortfarande finns och att det än borde vara min mening med livet.
Ni kanske ser det största problemet? antagligen inte.. men sjukdomen och avbrottet av förlovningen har gjort så att jag har svårt att öppna upp mig för folk. Det märks kanske inte men det är när jag verkligen är intresserad av någon som det låser sig. men jag får väl helt enkelt vänja mig..


Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Gunnel L

Du skall aldrig sluta tro på kärleken och jag ser att du inte gör det heller. Att det låser sig för dig när du är intresserad av någon,,,är helt naturligt,,,och samtidigt så FINT. För det är DÅ man förstår att denna person berör ens inre och har hittat vägen till hjärtats kammare



Här några citat om kärlek:



"Att älska en människa är att se ett mirakel som är osynlgt för andra".



"Kärleken har samma verkan som alkohol. Ju mer man tappar kontrollen över sig själv, desto mer tror man sig behärska situationen"



och den sista:



"Kärlek kan aldrig döljas. Ett ord, ett ögonkast, ja till och med tystnaden förråder den"



Varm "kärleksfull" kram från Gunnel



2010-11-23 @ 23:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0