Dag 7 - min bästa vän.


För mig är det jobbigt att skriva om bästa vän, jag har så många BRA vänner som Erica, Lisabell, Tobbe, Rasmus, viktor, Jonas, Pappa och moster. Men som Bästa vän måste jag nog säga Jennie. 

Jennie Isabelle Poulsen
Hon har funnits där sedan jag blev sjuk fram tills nu, ja hon har stannat kvar vid min sida trotts att vi bråkat och trotts att jag vart borta mycket för att jag vart sjuk,
Det är svårt att förklara men jag känner så att oavsett om vi inte umgås på en månad eller mer eller om vi har världens fajt så vet vi att vi fortfarande har varandra för alltid. 
När jag är nere vet hon hur man får mig på bra humör igen, 
Hon kanske inte alltid har de rätta svaren på alla de dära hjärtefrågorna jag har men jag brukar finna rätt efter att ha pratat en stund med henne, det är liksom som om hon förmedlar svaren utan att säga dem direkt till mig.
Vi pratade igår (onsdag) om vad vi hade gemensamt, vi är ju rätt så olika, jag är lång och brunett hon är kort och (egentligen) blond, jag går samhäll och hon går transport, hon arbetar på mcdonalds och jag gör vad som hellst för att slippa lyfta ett finger, hon vill flytta hemifrån medan jag är hemkär, hon bär oftast bekväma kläder medan jag jämt försöker klä upp mig, ja alla de där yttre sakerna särar på oss men jag tror det är bra för då är vi oss själva och inte kopia av varandra, men däremot har vi ju en del gemensamt också, När det gäller spel så är vi typ exakt likadana förutom att jag inte spelar det där spelet som hon älskar som jag alltid glömmer namnet på, fråga henne vad det heter.. vi funkar perfekt när vi är ute och shoppar, Våran humor är rätt snuskig när vi är tillsammans och det går inte en kvart med henne utan ett skratt, I köket funkar det bra med, här hos mig så lagar jag maten och dukar medans hon ger sällskap, det konstiga är att jag tycker om det, jag vill ju laga mat till henne för att jag tycker om det och blir glad när hon också uppskattar maten :) När det gäller filmer så är vi helt sammanlänkade, okej jag gillar skräck men inte hon,
men det tittar jag ändå nästan bara med Annika och Christopher 
Vårat SUPERINTRESSE för DISNEYCHANNEL och Disneyfilmer är liksom helt enkelt våran länk typ., åååh, Förhäxad och fast and furious filmerna är våra största svaghet skulle jag nog tro. och vi är kungar på Halo3 också ! :)

ah men det viktigaste i alla fall är att vi alltid finns för varandra, i vårt och tort tills döden skiljer oss åt,, haha vi borde kanske Kompisgifta oss ? samma löfte typ fast somvän då maby we should try? it would be awsome!

okej nu är jag för hög för att skriva mer jag börjar få synvillor och skit,, it scares the hell  out of me!!! :O

xoxo Becca

Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Stefan L

Mkt bra skrivet Rebecca, tänkvärt om olikheter. Detta är ngt jag också ofta funderar på hur det är med sånt för mig själv och folk i min omgivning. Det var intressant att läsa din input om detta.

2010-11-26 @ 15:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0