Du andas

Uppe i tid till skolan,, lite nöjd är jag ändå (y)
var färdig åtta och jag börjar nio hmm, bättre tidigt än sent kanske?
Snällaste moster Ann-Christine kommer och hämtar mig så jag slipper köra moppe dit!
skall nämligen troligen träffa en viss person sedan och vill inte släpa på moppen då.
Vaknade lyckligt till ett gulligt sms :)
ja jag skriver detta så att det inte blir lika tråkigt att vänta hehe,
ni är ju inte tvugna att läsa men nu när jag ändå har er uppmärksamhet så får ni gärna säga vad ni tycker om följande text..

Du andas,
Bröstet upp, sen ner igen,
Lungorna fylls än en gång.

Utanför fönstret faller snön,
stora vita flingor,
lampan på gatan lyser upp,
visar virvlande iskristaller,

Du vänder dig om och ser mig i ögonen,
leendet sprids till hela ansiktet,
det smittar sig över till mig,
armen om mig och jag känner att det pirrar till,

När solen sken,
och gräset var grönt,
då trodde jag aldrig detta,
men nu är det kallt,
och det är sant,

Jag blundar och somnar till,
armen kvar,
beskyddande,
älskande,
Du andas.

nu drar jag,, bye!

Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Anki

Fint!

2010-11-11 @ 16:33:50
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Detta MÅSTE du publicera i något annat forum än bara här. Otrolig dikt. Denna tyckte jag väldigt mycket om. Dina ord får innehållet i texten att kännas som kittlande champagne bubblori min mun.

2010-11-11 @ 23:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0