Lite rim och ramsa om vad jag känner (a)

Inne i vinterns mörka vrå
Med mössa, vantar och halsduk på
Utan känslan av sommar glöd
Känner jag mig nästan död
Med minnet fast i forna dar
Dröjer mig ett minne kvar
Ett minne om kärlek och passion
Och ett minne om en viss person
Men den personen kan gärna dra
För det finns en annan jag vill ha
Han gör mig glad och är mig kär
Han har visat mig vem jag är
Vem detta är det kan man fråga
Bara om jag berätta våga
För lyckan finns men vet inte hur
Hur skall jag säga utan att bringa otur
Nu är jag trött och skall sova 
Men jag skriver imorgon det kan jag lova

Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Anki

God Natt mitt hjärta!

2010-11-15 @ 23:14:16
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Stefan L

Den hade en riktigt cliffhanger den dikten. ;) To be continued, som man säger i amerikanska TVserier då.

2010-11-16 @ 14:29:36
Postat av: Anonym

Så fort jag ser att det är en dikt av dig som jag skall läsa blir jag så ivrig för jag vet att jag kommer att vara alldeles hänförd efteråt och tänka...VAR får hon allt ifrån. Du är duktig på att skriva Rebecca men jag tror att du är ÄNNU duktigare på att skriva i diktform. Detta var mycket bra. Strålande.

2010-11-16 @ 23:21:24
Postat av: gunnel L

Glömde skriva mitt namn. Det var jag som skrev den förra kommentaren

kram /Gunnel L.

2010-11-17 @ 23:48:44
Postat av: Marie

Instämmer med föregående "talare". Älskar dina dikter.Så mycket känsla, så levande.

Kram Marie

2010-11-18 @ 00:21:01
URL: http://palivetsstig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0