Besked

Hej alla! eftersom jag har svårt för att formulera mig ibland  så har jag istället klistrat in vad heliflyg (pappa) skrev på hans blogg.

"Rebecca fick idag svar på torsdagens röntgen (datortomografi). Det är något som växer i bröstkorgen och det finns några prickar i vänster lunga. Det var inte den lunga som var inblandad förra gången.
Vad händer nu? Dom väntar tills det har gått tre veckor från förra röntgen och tar en ny datortomografi för att se vad som händer. Därefter får vi besked om det verkligen är cancer som läkaren är rädd att det kan vara. Då blir det även besked om vad det blir för behandling.
Det är jobbigt när man slår på någon så underbar tjej som redan ligger ner. Jag försökte att jobba i eftermiddag, men det gick inte. Satt bara och stirrade rakt in i skärmen..
Tog mig en promenad, men jag hade behövt gå 100 mil för att må bra. Nu gäller det att komma över chocken och samla kraft igen. Rebecca var den som reagerade minst vid beskedet, hon orkar nog inte ta emot mer?"

Jo pappa, orkar gör jag väl, men jag bryr mig helt enkelt inte längre, jag försöker helt enkelt bara ta vara på den tiden jag har, vare sig den är lång eller kort, och jag tänker inte sitta och oroa mig för vad som kommer att hända, utan det bestämmer jag helt enkelt själv, nästan. jag älskar dig pappa och du skall inte heller sitta och oroa dig, jag ska ingenstans <3



Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Camilla

Älskade gumma!! Hoppas helgen blir gosig! Vet en viss Dennis som kommer ikväll... Kramar!

2010-09-23 @ 08:28:07
Postat av: Marie

Så mycket kärlek du har att ge kära Rebecca. Att ge tröst åt andra när det är du som behöver den bäst. Blir rörd till tårar. Jag vill tro att det ska gå bra för dig och jag vet att du har de bästa förutsättningar just för att du väljer att se ditt liv från den ljusa sidan. Glöm bara inte bort att du inte alltid måste vara stark. Att även du får gråta, vara arg och känna orättvisa. Då finns vi för dig här. Då är det din tur att få luta dig mot någons axel. Att få krypa in i någons famn.

2010-09-23 @ 09:28:27
URL: http://palivetsstig.blogg.seg.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva. Vill skriva ngt klokt... men... jag hoppas du vet att jag tänker på dig (jag önskar jag kunde göra mer). Du är en pärla!

Hoppas du o Dennis får en riktigt mysig helg med massa kärlek och skratt.



Kram kram kram

/prÄllan

2010-09-23 @ 09:32:22
URL: http://www.prellan.blogspot.com
Postat av: Anna Åhlström

Kämpa! Jag tänker på dig :)

2010-09-23 @ 09:52:47
URL: http://aaahlstrom.blogg.se/
Postat av: Anki

Vännen du vet var jag finns...hör av dej om du vill! Kram

2010-09-23 @ 10:02:42
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Eva

Rebecca, vill bara att du ska veta att jag tänker massor på dig. Önskar att det fanns något jag kunde göra för dig! Kramar!

2010-09-23 @ 10:42:54
Postat av: gunnel L

Aldrig någonsin ha jag tänkt så mycket på dig som jag gjort idag. Ändå har jag sänt dig mina tankar ofta, ofta. Vi är många som tänker på dig och det hoppas jag verkligen att du skall känna.Varenda gång du är nere varenda gång du känner att du inte orkar så finns vi med dig....Känn vår STORA enorma styrka som vi sänder till dig, du lilla goa kämpetjejen!!!Ha en underbar helg med den bästa killen i hela universum !!!!!!!Varm kram till er båda

2010-09-23 @ 17:20:28
Postat av: matildahansson

glöm inte av hur stark du egentligen är nu becca.

du klarar det här.

det är sånna som du som man ser upp till.

kram, du finns i mina tankar.

2010-09-26 @ 22:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0