Svar på Frågestunden!

Här kommer tillslut svar på frågorna från frågestunden, då vissa frågor var nästan identiska så fick jag ta bort dem, om ni skrivit fråga som kommentar till ett annat inlägg så kommer ej det svaret här. Hoppas att ni får svar på det ni undrat.

Postat av: anonym
jag undrar hur det går för dig :) ena stunden verkar det som du börjar bli frisk och andra sekunden att du väntar på att somna in .. jag hoppas iaf på det bästa! förlåt om detta var för personligt, men du berör människor och man vill så gärna veta!
Svar: Läs längst ner!

Postat av: Annika
Becca, du är allt för söt <3 Du betyder minst lika mycket för mig med! Här kommer min fråga: Vilket land skulle du helst vilja bo i?
Svar: jag gillar att bo i Sverige som det är, men drömmen är nog ändå Grekland om man bortser från ekonomioroligheterna där.

Postat av: Stefan
Hej, ja kom inte på så mkt frågor e trötter, men här e några frågor ja undrar över:
Tror du på Gud eller ngn religion? Har din sjukdom fått dig att ändra din religiösa åsikt, och isf hur?
Svar: Jag är Kristen och passivt troende, sjukdomen har inte ändrat på det men min konfirmandtid och de resor jag gjort på båten Elida med Kyrkan har fått mig att tro på att det finns något högre.
Om du fick ändra ngt på din syster, vad skulle du ändra på?
Svar: Jag skulle göra henne mindre söt och duktig så jag slipper stå i skuggan av hennes Braighet”
Vad är din favoritmaträtt?
Svar: Grillat kött på sommaren, sen är det antingen Tiopepes plankstek eller souvlaki (Grekisk rätt med grillspätt)
Vilken bok läste du senast och varför?
Svar: ”Hej Vacker” hette den och det var för nöjets skull.

Postat av: Gunnel L
Jag har två frågor till dig. 
Fråga 1) Vilken av dina fina dikter som du skrivit tycker du själv allra mest om ?
Fråga 2) Varför ?
Svar: 1&2 Oj Det var nog en svår fråga som nog får besvaras med att jag tycker olika mycket om dem beroende på vilket humör jag är på.


Postat av: Cecilia
Hej, Vi känner inte varandra (är mamma till Alison), men jag läser din blogg varje dag. Att vara sjuk är inget man kan välja eller välja bort men man kan välja vilken attityd man ska möta sjukdomen med - Du har mycket att lära många. Jag önskar dig allt gott. Min fråga är: Kan du komma på något någon eller några kan göra för dig som skulle göra ditt liv lättare eller roligare?
Svar: det finns väl inte så mycket att göra mer än att finnas till hands om jag skulle be om det.

Postat av: Elisabet Roslund
Finns det något jag kan göra för dig, något du vet skulle "pigga upp" dig? I så fall, Vad?
Svar: alltså alla ni som läser och kommenterar piggar upp mig lite varje dag genom att visa att ni bara finns där helt enkelt


Postat av: Anna
-Ja du ser rätt det är jag igen. Jag glömde frågan förut. Längtar du efter att få komma hem? Vad är det
första du ska göra när du kommer hem?
Svar: Ja jag längtade mycket efter att komma hem och det första jag gjorde var att ta ett härligt bad.

Postat av: Sofia
-Å vilken fin bild. Jag skickar en massa kramar till dig som vanligt . Frågan : Jag antar att du längtar efter att komma hem. Hoppas du att du får göra det snart? Massa kramar till dig och resten av familjen.

Svar: nu har det tagit sån lång tid innan jag svarar så nu är jag hemma och njuter av denna tiden som jag får vara hemma.

Postat av: Anonym
-skulle du kunna förklara hur allt är i nuläget? alltså vart cancern sitter i nuläget, och hur länge tror dom att du kmr få leva? kanske var väldigt känsliga frågor men du är en enorm förebild och kämpe! vi hejar på dig!
Svar: på frågan om hur länge får du läsa längre ner, men Var det sitter så är det i lungorna, En större mängd i den högra och två små i den vänstra.


Postat av: Linda
-Hej. Vill säga att du är en stor kämpe. Tack att du delar ditt öde med oss. Att du orkar skriva trots det du går igenom. Tycker du är så fin i håret så min fråga är om det är äkta eller om det är peruk? Hoppas du får vara hemma jätte jättelänge nu!

Svar: Ja Håret är peruk, Jag längtar så efter att gå utan, har rätt så långt just nu men tycker det är alldeles för tunt så jag känner mig inte bekväm i det. Däremot så går jag utan peruk när jag är hemma (När vi inte har besök) och på sjukhuset så sitter jag utan när jag är inne på rummet men så fort jag skall utanför dörren så åker den på. Så tänk vilket jobb, skall jag ta kort på mig när jag sittter vid datorn eller nåt så måste jag först springa iväg och hämta både Peruken och Sjal (som oftast ligger i Hallen)

Postat av: anonyym
-Jag ha också haft cancer men överlevt det , Det är en mycket jobbig tid i ens liv . Jag tycker så himla synd om dig , verkligen. Nu till min fråga , Håller cancer på att försvinna? kommer den försvinna ?
Svar: Denna Frågan är det flera som har ställt så jag svarar på den en enda gång,
-Läkarna säger som så att det inte finns någonting att göra mer. Det skulle bli för mycket för att operera bort och jag har testat alla de mediciner som dom har att ”erbjuda” för den sortens cancer jag har. Det största målet just nu är att jag under tiden jag har kvar (dom vet inte om det är lång eller kort tid) så skall dom se till att hålla smärtan nere så att jag kan vara hemma och ”leva livet” genom att göra allt det där jag vill hinna göra innan jag dör. Att jag kommer att dö det är det ingen tvekan om, den enda och väldigt stora frågan är bara NÄR? Och det kan ingen svara på.


KRAMAR FRÅN BECCA !


Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Anki

Du är så stark och har så bra svar på alla frågor för mej är du en person som jag beundrar så mycket....KRAM Teskedsmoster!!!1

2011-02-09 @ 13:55:30
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej, tack för dina svar.



Jag kan berätta att jag själv alltid varit kristen, men ja funderar mer på agnostisk pluralism. Bra va?



Sekulär eller om man ska kalla det sekularist är jag definitivt.



Så hittills är vi alltså uppe i kristen agnostisk pluralist sekularist. Bra va? De vore ngt att tävla i vem som kan ha flest termer i sin religionsförklaring.... ;)

2011-02-09 @ 14:45:14
Postat av: Annika

Grekland hade inte varit fel! Särskilt inte på sommaren! Jag längtar tillbaks till våran 2 veckors semester dit. Det var nog en av de bästa resorna vi har gjort i familjen.

2011-02-09 @ 16:12:09
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Vilka kloka svar du ger på våra frågor.

Hoppas nu att du får en mysig kväll. Jag har letat i minst 6 affärer efter "på spåret". Blev alldeles paff när dom säger att det är slut. men jag ger mig inte....... vi får se vem som hittar ett först.

Förresten, bananer skall skalas med alla fingrar, nu vet jag det!

Kram/Elisabet

2011-02-09 @ 16:25:13
Postat av: Erica

Roligast att läsa var helt klart den med din syster! NI ÄR SÅ SÖTA BÅDA TVÅ! Och jag tycker du är jätteklok, på hur många vis som helst. Har nog aldrig träffat någon som är så jordnära, härlig, vis och klok som du. Du är lagom mycket, inte skrytig eller nördig!



Ta hand om dig massor och förlåt att jag inte ställde någon fråga. Kom aldrig på någon när jag läste inlägget första gången sen glömde ja. Typiskt!



KRAM!!!! p.s Om du orkar besök eller vill ses någon dag nästa vecka eller senare så är det mycket välkommet!

2011-02-09 @ 17:37:20
URL: http://itaerica.devote.se
Postat av: Josefin

Vad klok och bra du är Rebecca! Ta hand om dig till tusen! Kram!

2011-02-09 @ 20:22:40
Postat av: Camilla

... Äh du vet.. Jag finns o läser även om jag inte kommenterar varje dag så är jag med dig varje dag! Krm

2011-02-09 @ 20:28:07
Postat av: Gunnel L

Tack för dina fina svar till alla. Jag förstod att det kanske skulle vara svårt att svara på mina två frågor. Förstår precis hur du tänker när du svarade som du gjorde.



Gör väldigt ont att läsa ditt sista svar, den till anonym. Men beundransvärt att du ger ett rakt svar.

Jag skulle vilja säga till dig, att du skall leva precis så som du själv skriver. Håll alla ledsna tankar borta i möjligaste mån. Låt varje dag bli en dag med skratt. När den fysiska smärtan kan hållas borta, så försök då att inte låta den inre smärtan ta överhand. Bekämpa alla ledsna tankar så mycket du förmår. Men låt också gråten komma när den behöver komma. Många beundrar dig, för din energi, din glädje, din godhet din poetiska vackra ådra, din förmåga att uttrycka dig i ord. Skriv mycket, ge uttryck för alla dina tankar. Men framförallt fortsätt vara JUST den du är Rebecca. HEJJA dig, vill jag säga. FÖR du är en beautiful big, big girl in a big big world.

Varm kram !

2011-02-09 @ 21:19:01
Postat av: Julia B

Tycker att det är otroligt sorgligt att läsa det sista inlägget... :( Om du nånsin behöver hjälp med något så kan du alltid be Daniel och mig om vad som helst! Kram på dig och var stark! <3

2011-02-09 @ 21:48:25
Postat av: Sofia

Å man blir verkligen rörd när man läser dina svar. Jag hoppas du får ha så mycket roligt som möjligt och att vi kan träffas snart . Många kramar.

2011-02-10 @ 11:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0