kan inte sova och någon med tips?

Okej då,, dags att sova men vill inte, är pigg som fan, var trött förut , men piggnade till, tog bort sminket och borstade tänderna , kände mig fortfarande äcklig så jag tvättade håret, alltså inte peruken utan mitt egna riktiga hår (i handfatet) ja det är ju så kort fast det börjar samtidigt bli långt, önskar bara det kunde växa fortare..  
i alla fall blev jag ännu piggare, som tur var tog jag allla sömnisarna innan jag gjorde allt det där så jag borde nog kunna somna snart,,


Har ni nåt tips på hur man kan få håret att växa fortare?
Mitt hår ni3 cm kortare och jag tror det även är tunnare -, det är därför jag inte klarar av att gå utan peruken än, för jag har världens sämsta självkänsla.. 


Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Stefan L

Jag undrar om det går alltså, finns nog ingen vetenskapligt bekräftad metod.



Ja hitta denna iaf:

http://www.hairboutique.com/tips/tip214.htm



Där står:

1. Eliminate or cut back on smoking, caffeine and carbonated sodas which weaken the body and block maximum hair growing potential.

2. Eat a healthy diet. Avoid foods that are high in sugar or fat.

3. Treat your hair like a piece of fine old lace. Treat it carefully avoiding any unnecessary brushing, combing or handling.

4. Avoid use of hot water, hot blow dryers or other hair care tools that may stress the hair.

5. Have a weekly scalp massage to provide stimulation to the hair follicles.

6. Do a series of ongoing hot oil treatments to protect the hair's shaft.

7. Have regular trims to eliminate split ends and allow the hair to look and feel healthier.

8. Get plenty of rest and sleep to allow your body to grow hair.



Men man ska tänka på att detta är nog mer att klassa som huskurer.

2011-02-28 @ 07:21:43
Postat av: Elisabet Roslund

Jag tycker att ditt hår verkligen ska synas. Du är riktigt tuff i din korta frisyr. Du har ingenting som du ska dölja. Du är så underbart spontan och härlig, alltid lika kul att "hälsa på" dig i den blogg. Hade jag bott närmare hade jag kommit in och spelat lite spel med dig. Då hade du aldrig behövt förlora, jag lovar.

Ha det gott!

Kram/Elisabet

2011-02-28 @ 08:10:06
Postat av: Ellinor

Du är skitsnygg i kort frissa! Klipp till den o gör ett riktigt kortrufs (säger jag som gillar kort hår). Men du... fatta att det är FINT och att du passar även i kort hår.

2011-02-28 @ 08:26:14
URL: http://www.prellan.blogspot.com
Postat av: Åsa

Du va verkligen jätte fin i ditt korta hår! tycker det är synd att du inte ha det oftare så! Du behöver inte skämas för det iaf!!Kramar till dig!

2011-02-28 @ 08:38:29
Postat av: Anna

Jag tycker också att du är jättefin i ditt korta hår.Massor av kramar till dig.

2011-02-28 @ 10:15:41
Postat av: Sofia

Jag instämmer med de andra, du ser jättecool och fin ut i kort hår . Massor med kramar.

2011-02-28 @ 12:05:43
Postat av: Anonym

gör en hårpackning två gånger i veckan, försök att föna och platta håret (om du gör det) så lite som möjligt.



Det finns billiga ölgest tabletter på ICA som är jätte bra :)



Det får iaf mitt hår att växa mycket fortare :)

2011-03-01 @ 09:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0