två dygn i ett inlägg

Hej allihopa!

Jaag ber er så mycket om ursäkt för att jag inte har
uppdaterat på två dygn jag känner mig rätt kass för det...

Igår så valde jag att först åka till skolan, pratade först med Leif högsta chefen/grundaren till Moveitskolorna, Men han var rentutav en idiot, när vi satte oss för att prata så sa han du går inte här, jag ba vah? Det gör jag visst men jag skall däremot sluta (så slipper jag dig och detta skithål som skolan har blivit), sen fick vi som tur var fick vi tillslut prata med Micke som gav oss det rätta papper att skriva under om att ha lämnat in datorn, och sen så skulle han se till att hon som sitter och har koll på alla elever och scheman och sånt. När jag skickat tillbaka det formulär som kommer skickat till mig nån gång smart, då är jg oficiellt bara arbetslös, fast i mitt fall får man formulera om det till livsnjutare :)

Men efter att vi vart på skolan åkte vi till strålningen och då gick det fort och enkelt både in och ut. Sen åkte vi till östra för blodstatus, det var nära att dom tänkte binda fast mig men jag vägrade, och tillslut gick dom med på att jag fick komma hem.




Idag var jag på strålningen men gjorde en CT röntgen där precis innan, jag var tydligen inte inskriven på ct:n men på något magiskt sätt så fixade dom det. Och strålningen gick enkelt,

När jag kom hem så lade jag mig och sov till två på dan, var vaken kanske nån timme, sen somnade jag igen och vaknade vid fyra igen då mamma och pappa pratade om mat och jag vart tvungen att gå upp för att hjälpa mamma skära gurkan, vilket jag är proffs på ;)

Efter att vi hade ätit så tittade på på filmen SALT, den var skit bra :)

nu ska jag sova , puss på er!

 



Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Marie

Du är för härlig! Officiellt arbetslös men IRL livsnjutare.

Det stämmer till punkt och pricka. Det lyser om dig mellan de mörka raderna. Du om någon kan konsten att njuta av livet och att sprida glädje till andra. Fortsätt så. Här och nu. En dag i taget.

KRAM

2011-01-19 @ 00:45:41
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hah, han verkar ju vara lagom förvirrad den där leif. Inte konstigt deras skola går åt fnaders med så konstig grundare.



Njut av livet allt va du kan. Helt rätt!

2011-01-19 @ 08:04:08
Postat av: Anki

Mitt hjärta du behöver inte ursäkta dej för att du inte har skrivit i bloggen. Du skriver ju när du har lust och vi kan vänta. Ja du den där Leif jag undrar om han är rätt man för sitt jobb? Njut nu gumman av allt det är du värd...KRAMAR i massor.

2011-01-19 @ 09:41:56
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Nu skall livnjutaren Rebecca ta ut alla svängar PRECIS ALLA du har helt rätt...gör det,varenda dag, varenda minut, varenda sekund. Även om dagen kan kännas tung, jag tror allt blir lite lättare då.

varm kram

2011-01-19 @ 10:58:57
Postat av: Beatrice Reimertz

Hej Rebecka!



Jag hittade din blogg via Barncancerfondens hemsida häromdan.



Jag behandlades precis som du på Östra sjukhuset, barncancer centrum 321. Jag påbörjade cellgifts behandling i April förra året och var färdig i mitten av oktober. Var 17 ½ när jag blev sjuk i lymfkörtels cancer och är idag cancerfri.



Jag har sett dig flera gånger på östra och har nu förstått att din cancer inte går att bota, och jag blir så himla ledsen för det. Att någon så ung som du ska få det beskedet, sånt får ju bara inte hända! Eller att man drabbas av cancer som så ung..



Jag önskar dig all lycka trots att du har det som du har det, håller tummarna för dig Rebecca!



Stor kram

2011-01-19 @ 13:41:13
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Du är sååå fantastisk på alla sätt.

Jag beundrar dig!!!

Kram/Elisabet

2011-01-19 @ 17:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0