sol eller regn

Jag är ensam här i mörkret, och undrar hur det känns,
att få vara där ute, och leva utan gräns.
Att få hoppa och studsa, och även dansa i ring,
Att få leva i glädje, med folk runtomkring.


Ref.
Är det sol eller regn?
Det spelar ingen roll,
Bara jag får leva
Och vara lycklig någon gång
Är det sol eller regn?
Jag har då ingen koll
Bara jag får leva
Och känna kärlek denna gång

Att vara ensam, grå och dyster, Och leva utan nån passion.
Att tvingas passa in i bilden, av en så kallad perfekt person.
Bara du inte försvinner i en värld där du ej är dig själv
Då skulle du falla in i skuggan där du lär hitta mig

Ref.
Är det sol eller regn?
Det spelar ingen roll,
Bara jag får leva
Och vara lycklig någon gång
Är det sol eller regn?
Jag har då ingen koll
Bara jag får leva
Och känna kärlek denna gång

Att få stå i rampljuset
det vore min dröm
om jag bara vågade
visa att jag är jag



Ref.
Är det sol eller regn?
Det spelar ingen roll,
Bara jag får leva
Och vara lycklig någon gång
Är det sol eller regn?
Jag har då ingen koll
Bara jag får leva
Och känna kärlek denna gång
känna kärlek denna gång

Text: Rebecca Aronsson


Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Annika

Vilken fin text du har skrivit =) Du är så poetisk av dig. KRAM

2010-09-16 @ 19:24:19
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Den här skall publiceras någon helt annanstans än bara i din blogg. En sådan fantastisk otrolig text...tårarna bara flödade nedför mina kinder. Jag tycker du skall sjunga in den och lägga in i youtube. jag menar det verkligen och jag nästan BER att du skall göra det. Snälla goa Rebecca....Låt så många som möjligt få höra denna underbara text. Och melodin är säkert lika underbar.

varm kram

2010-09-16 @ 21:20:11
Postat av: Benny

Helt underbart. Krya på dig!

2010-09-16 @ 21:52:15
URL: http://heliflyg.blogg.se/
Postat av: Annie

Villken underbart vacket text! det är meningen att du ska skriva musik, nu har jag inte hört dig sjunga, men det är säkert meningen att du ska sjunga det di skriver! Kram och krya på dig!

2010-09-17 @ 07:22:59
URL: http://annieochhjartat.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kan bara hålla med de andra!! Melodifestivalbidrag?? Kramar!

2010-09-17 @ 08:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0