Fyller tomheten på papperet

Jag kan inte skriva,
De tomma radera skrämmer mig.
Jag ångrar mig, suddar, skriver nytt,
Blir aldrig nöjd.
Byter på ordningen, 
sista orde först och första radden sist.
Jag försöker, tänker att nu blir det bra,
Läser igenoch undrar ihur jag egentligen tänkt.
För barnsligt, för mycket rim?
osammanhängande? 
För rörlig eller kanske för stel?
Bak&fram eller Upp&ner?
Orden på papperet blir fler och fler,
Tomheten försvinner, jag bara ler.
För dikten, texten, Novell eller tal?
Vilket som hellst är den nu redo och klar.

Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Gunnel L

Åh, vad jag har längtat efter dina dikter. Nu kom den. Mycket bra..MYCKET. Ordvitsigt men ändå tänkvärt och med knorr på slutet, alltså den färdiga korta dikten med rim Finurligt...

varm kram

2011-02-13 @ 09:58:57
Postat av: mormor

Du vet väl att jag inte är någon duktig skrivare men det är de viktigaste att skriva när man får lust .

Orden kommer inte alltid som man vill men skriv av dig ändå.Tack för att du och familjen var hos mig och morfar i fredags, det konstigaste var att jag tappade bort en dag, trodde att det var söndag i går. Många varma kramar från mormor, jag är med dej i din ficka om jag får plats

2011-02-13 @ 10:32:19
Postat av: Elisabet Roslund

Så skönt att kunna skriva ner alla sina tankar, det känns befriande på något sätt. Jag har skrivit många dikter, om kärlek och sorg. glädje och förtvivlan. Precis som ens liv består av.

Du är enastående Rebecca!

Kram,/Elisabet

2011-02-13 @ 10:33:24
Postat av: marie

Så fint....kram

2011-02-13 @ 12:59:41
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: liselott

det var poetiskt!blev glad!

2011-02-13 @ 19:07:36
Postat av: Annika

Du e så fyndig! =)

2011-02-13 @ 19:35:17
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken fin och intressant dikt , du är duktig på att skriva dikter. Massor med kramar.

2011-02-15 @ 11:55:18
Postat av: Annie

Vad dåligt av mig att inte kommentera denna. Du ska bara veta vad denna betyder för mig <3

2011-10-25 @ 20:49:33
URL: http://annieslittlediary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0