Linser at laast!

Idag har jag äntligen skaffat linser YEEHAAAA! 
det gick jättelätt att både ta på och ta av linserna där,
men hade lite problem att ta av dem där hemma sen, men tillslut gick det, 
Det är väl nånting man helt enkelt får vänja sig vid.*

sen när vi kommit hem från optikern och syster hade kommit hem från dagiset, hon skulle göra nån fältstudie grej eller nånting , jag hänger inte riktigt med i alla universitets orden, så åt vi i alla fall Pizza, SISTA Pzzan för mig på länge , och den var SÅÅÅ god! (Prinsessa med vitlökssås från kungspizza- den vid jetmacken på kabelgatan)
Sen åkte jag och syrran och shoppade, eller det var mest jag som faktiskt shoppade, 
Jag köpte;
°Tre par trosor med spets ;)
°Ett visitkortsetui i metall som jag tog bort grejerna som korten skall ligga i och la istället ner två extra linser så jag alltid kan ha med mig ett par extra om jag skulle tappa en, och jag måste ha två i den för jag har ju inte samma styrka på båda ögonen..
°En liten kofta typ som jag kan ha på kalas istället för att alltid ha hoodtröjor (a)
° två till av dem som jag köpte senast om ni minns den vita och den svarta som jag köpte likadana, nu har jag en grå och en blå oxå, hade en blå innan som vart borta, men just idag när jag kommer hem så hänger den helt mystiskt på Soff/sängkanten :O?
°och en silkespyjamas den är jätteskön! fast får nog sova utan överdelen för jag blir så varm när jag sover, tror det beror på morfinet (A)

Nu har jag precis målat naglarna och tittar samtidigt på firefly, så jag tänkte trycka play och se klart avsnittet innan jag går upp och borstar mina tänder, sen är det sleep time ;)

OFTA DEN INTE SER MYSIG UT ÄNDÅ   (Ignorera mitt sprängstökiga rum)
Färgen ger inte rättvisa egentligen är rosa/vitrandig



Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: En följare.

Hej,



Jo, de kan ta ett tag innan man blir expert på å sätta in å ta ut linserna. Fördelen med endagslinser är att man får öva varje dag.



Viktigt tips nu när man har linser, de e å tänka på å inte klia sig i ögonen så mkt. egentligen inte klia sig alls i ögonen.



Sedan om linsen känns irriterad å att den skaver sig eller ngt. Att då härda ut å vänta å inte hålla på å peta i ögat. Väntar man så går de oftast över efter en stund. Petar man å försöker klia blir de oftast värre.



Sprängstökig? De va bra ord. De ska ja komma ihåg.

2011-03-08 @ 11:17:58
Postat av: Sofia

Det är kul att läsa om vad du handlar. Cool pyjamas. Massor med kramar.

2011-03-08 @ 11:50:25
Postat av: Anna

Jag tycker att det är kul att läsa din blogg.Snygg pyjamas förresten. Kram

2011-03-08 @ 12:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0