7 Maj 2011


Rebecca Maria Aronsson 3/10 -93 - 7/5 -11

Den 7 Maj 2011 lämnade Rebecca jorden för att ta sig upp till himelen.

Hennes resa med sin sjukdom har varit lång och jag har aldrig sett någon kämpa så hårt som hon gjorde. Rebecca har alltid varit en stark tjej som tänkte på andra mer än sig själv. Hon sa till mig en dag att när hon dör kommer hon inte tycka synd om sig själv utan om alla hon lämnar efter sig för det är dem (vi) som får känna sorgen och saknaden.

Rebecca har alltid varit en underbar tjej och syster. Det finns ingen som skulle kunna ersätta hennes plats. För mig var hon en ängel på jorden och nu har hon blivit en ängel i himelen. Jag kommer alltid att sakna dig, min kära lillasyster. Du finns i mitt hjärta för alltid och jag hoppas att du kan spöka lite för mig, och gör det då ordentligt så att jag märker det.

Jag älskar dig, Rebecca <3

//Annika

Skriv era tankar och kommentarer så är ni snälla :)
Postat av: Sara

Vi ses i himelen!

2011-05-08 @ 01:38:28
Postat av: kusin sanna

va fint du skriver annika, å det stämmer så bra på rebecca. jag kommer sakna henne så sjukt mycket. hon finns i mina tankar hela tiden. ÄLSKAR DEJ BECCA<3

2011-05-08 @ 01:46:20
Postat av: Stefan L

Rebecca var bäst. Rebecca var en riktig fighter. Rebeccas öde har lärt oss att uppskatta och ta vara på livet. Jag kommer aldrig att glömma henne.

2011-05-08 @ 01:49:40
Postat av: Elisabet Roslund

Så fina systrar ni är, kommer alltid att vara!

Kram

2011-05-08 @ 07:05:43
Postat av: cissi

Ja, Rebecca va en verklig kämpe som va en stor insperationskälla för oass alla.

Hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta

Stor Kram till hela familjen!

2011-05-08 @ 07:48:52
Postat av: Anki

Annika du skriver så fint om våran ängel. Du och Rebecca hade verkligen något speciellt tillsammans. Ert syskon band var starkare än många andras efter alla fighter med Rebeccas sjukdom. Nu finns det en underbar ängel däruppe i himlen och en av syskon änglarna har vi kvar här hos oss på jorden. En sak är jag säker på att Rebecca har inte lämnat oss helt utan hon finns med oss hela tiden. Din sida lämnar hon aldrig Annika. Hon finns i mina tankar hela tiden också vår älskade Rebecca. <3 Teskedsmoster

2011-05-08 @ 07:52:13
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Johanna Lagnevall

Det var oerhört fint skrivet och en fin avslutning av en viktig blogg. Sitter med mina små pojkar bredvid mig och förstår att ta vara på stunden för precis som Stefan skriver har Rebecca påmint oss alla om att uppskatta vardagen. Kram till er alla.

Johanna

2011-05-08 @ 08:05:42
Postat av: Per Jönsson

Vad fint att låta bloggen ligga kvar så här. Vackert och tänktvärt skrivet Annika, om din lillasyster. Rebecca var en kämpe som inte förlorade modet. Trots sin sjukdom kunde hon behålla både livsmod och glädje. Vi kommer att minnas henne som en fin tjej, och bevarar henne i ljust minne. Må Guds ljus lysa för henne för evigt.

Per J

2011-05-08 @ 09:56:17
Postat av: Emelie

Vila i frid <3

2011-05-08 @ 10:49:41
Postat av: camilla, dennis mamma

Finner inga ord! Är bara tacksm för att vi fick ha Becca i våra liv hon finns för alltid i våra hjärtan. Sov gott lilla ängel.

2011-05-08 @ 11:06:08
Postat av: Eva Elmquist

Ja, Rebecca var speciell! Tänk på all glädje som hon spred omkring sig trots att hon kämpade så! Jag är tacksam för att jag fick vara hennes "moster" det var en ära. Rebecca kommer alltid att finnas i våra hjärtan och jag vet att hon finns med oss nu och för all framtid. Gunnel, Benny och Annika, vi tänker på er! Kram Eva

2011-05-08 @ 11:13:41
Postat av: Max arvidson

Kommer sakna dig

2011-05-08 @ 11:23:54
Postat av: Malin Andreasson

Vila i frid! Jag tänker på er!

2011-05-08 @ 11:25:46
Postat av: Linda Andreasson

En sån kämpe Rebecca varit. Gunnel, Benny och Annika, jag tänker på er!

Linda

2011-05-08 @ 11:37:25
Postat av: Gunnel L

Kära Annika. Så underbara minnesord till en älskade syster.



Jag tittar på den vackra bilden, två glada systrar, ännu helt ovetande om hur hårt ödet skulle komma att slå ner på er...



Du och Rebecca har varit varandra så nära, som siamesiska tvillingar har ni osynligt, varit fästa vid varandra. Jag förstår din sorg när bandet mellan er nu är uppknuten. Men även du är en stark tjej, Annika och alla fina minnen av Rebecca kommer att ge dig styrka att orka vidare. Titta ofta på denna underbara bild av er två och titta speciellt på Rebeccas arm som ömt håller om dig. SÅ skall du förnimma närvaron av din älskade syster, alla de gånger som du behöver tröst. Försök finna tröst i just detta.



Och, älskade Rebecca. Din kamp är över. Vi kommer att sakna dig oerhört. Vi kommer att sakna alla dina fina dikter du skrev här, alla dina tänkvärda ord och din humor som alltid fanns där gömd i dina ord. Du är en ängel nu, men din själ lämnade du kvar hos oss.

Du underbara fina Rebecca, ditt minne kommer vi för evigt att vårda varmt och ömt.

Gunnel och Sune

2011-05-08 @ 12:01:28
Postat av: Sofia Elmquist

Mycket fint skrivet, Rebecca var en underbar person. En av de starkaste som jag känner.. Tänker på er, och jag kommer sakna Rebecca och hon kommer vara med mig i mina tankar varje dag <3

2011-05-08 @ 12:12:38
Postat av: Anonym

Vila i frid! Du har inspirerat mig så himla mycket, hoppas att du är på en bra plats.

2011-05-08 @ 14:22:39
Postat av: Robin (Kusin)

Älskar dig min underbara kusin, du kommer föralltid finnas inom mig. Vi ses snart igen <3

2011-05-08 @ 14:31:48
Postat av: Åke Lagnevall

Fick höra det tragiska att Becka är borta - det känns overkligt på något vis...



Jag känner att det var gott att hon fick göra sin efterlängtade resa som hon kämpat så hårt för.



Min tankar till familjen och hennes kamrat som var med henne till London.



//Åke

2011-05-08 @ 15:26:06
Postat av: Anonym

Fick höra det tragiska att Becka är borta - det känns overkligt på något vis...



Jag känner att det var gott att hon fick göra sin efterlängtade resa som hon kämpat så hårt för.



Min tankar till familjen och hennes kamrat som var med henne till London.



//Åke

2011-05-08 @ 15:26:49
Postat av: Anonym

Fick höra det tragiska att Becka är borta - det känns overkligt på något vis...



Jag känner att det var gott att hon fick göra sin efterlängtade resa som hon kämpat så hårt för.



Min tankar till familjen och hennes kamrat som var med henne till London.



//Åke

2011-05-08 @ 15:44:10
Postat av: Therese H

Vila i frid tjejen! Du har fått mig och antagligen många andra att uppskatta livet på ett helt annat sätt. <3

2011-05-08 @ 15:57:51
Postat av: Rebecka Elmquist

Himelen har nu fått en underbar ängel! Sov gott Rebecca vi ses i himelen! <3

2011-05-08 @ 16:48:34
Postat av: Johanna (Syssling)

Vila i frid!

2011-05-08 @ 19:18:28
Postat av: Ellinor Mehrén

Annika. Jag minns inte om jag träffat dig - men underbara ord om Becca som du skriver. Jag är så tacksam över den tid som jag fått ha med Becca och jag känner med er i er sorg och saknad.



Skit... Becca... måtte du vara en ängel där uppe nu som orkar se till de dina och orkar att se till en gammal präst som saknar dig. Fatta att du var så fin. Tack att jag fick dela en tid med dig...



Livet är orättvist!



Du är saknad Becca!



/Ellinor

2011-05-08 @ 19:52:52
URL: http://www.prellan.blogspot.com
Postat av: prÄllan

Annika. Jag minns inte om jag träffat dig - men underbara ord om Becca som du skriver. Jag är så tacksam över den tid som jag fått ha med Becca och jag känner med er i er sorg och saknad.



Skit... Becca... måtte du vara en ängel där uppe nu som orkar se till de dina och orkar att se till en gammal präst som saknar dig. Fatta att du var så fin. Tack att jag fick dela en tid med dig...



Livet är orättvist!



Du är saknad Becca!



/Ellinor

2011-05-08 @ 19:53:34
URL: http://www.prellan.blogspot.com
Postat av: Ellinor Mehrén

Annika. Jag minns inte om jag träffat dig - men underbara ord om Becca som du skriver. Jag är så tacksam över den tid som jag fått ha med Becca och jag känner med er i er sorg och saknad.



Skit... Becca... måtte du vara en ängel där uppe nu som orkar se till de dina och orkar att se till en gammal präst som saknar dig. Fatta att du var så fin. Tack att jag fick dela en tid med dig...



Livet är orättvist!



Du är saknad Becca!



/Ellinor

2011-05-08 @ 19:55:08
Postat av: Ellinor Mehrén

Annika. Jag minns inte om jag träffat dig - men underbara ord om Becca som du skriver. Jag är så tacksam över den tid som jag fått ha med Becca och jag känner med er i er sorg och saknad.



Skit... Becca... måtte du vara en ängel där uppe nu som orkar se till de dina och orkar att se till en gammal präst som saknar dig. Fatta att du var så fin. Tack att jag fick dela en tid med dig...



Livet är orättvist!



Du är saknad Becca!



/Ellinor

2011-05-08 @ 19:55:41
Postat av: Ellinor

Annika. Jag minns inte om jag träffat dig - men underbara ord om Becca som du skriver. Jag är så tacksam över den tid som jag fått ha med Becca och jag känner med er i er sorg och saknad.



Skit... Becca... måtte du vara en ängel där uppe nu som orkar se till de dina och orkar att se till en gammal präst som saknar dig. Fatta att du var så fin. Tack att jag fick dela en tid med dig...



Livet är orättvist!



Du är saknad Becca!



/Ellinor

2011-05-08 @ 19:56:39
Postat av: Ellinor Mehrén

Annika. Jag minns inte om jag träffat dig - men underbara ord om Becca som du skriver. Jag är så tacksam över den tid som jag fått ha med Becca och jag känner med er i er sorg och saknad.



Skit... Becca... måtte du vara en ängel där uppe nu som orkar se till de dina och orkar att se till en gammal präst som saknar dig. Fatta att du var så fin. Tack att jag fick dela en tid med dig...



Livet är orättvist!



Du är saknad Becca!



/Ellinor

2011-05-08 @ 20:04:17
Postat av: Christine Ljungblad

Våra allra varmaste tankar till dig och din familj, Annika. Ni finns med oss och vi tänker på er och på den starka och positiva person som Rebecca var. Kram från Christine, Pernilla och Ingela (Hedeskolan)

2011-05-08 @ 21:37:52
Postat av: Erica

Rebecca har varit en kämpe, är så otroligt tacksam som fått lära känna henne och vara hennes vän i skolan. Hon är en stor förebild för mig och många andra! Kommer alltid försöka vända det negativa till något positivt, och det är tack vare Becca!



Ta hand om er. stora kramar <3

2011-05-08 @ 23:38:05
URL: http://itaerica.devote.se
Postat av: Anna

Vila i frid älskade vän! Kände inte dig men har följt din blogg några månader nu. Sitter här och gråter, hur ska jag kunna sova nu? :'( Jag skulle precis gå och lägga mig men ville kolla din blogg först. Älskade Rebecka, Du har det bra nu, du är bortom all ondska. Men varför just nu?? R.I.P Älskade Ängel!<3

2011-05-09 @ 00:31:10
Postat av: Anna

Vad fint du har skrivit.Rebecca kommer för alltid att finnas i mitt hjärta. Annika,Gunnel och Benny

ni finns i mina tankar hela tiden. Massor av kramar till er.

2011-05-09 @ 09:27:59
Postat av: Sofia

Så vackert skrivet av dig , Annika. Rebecca kommer alltid att finnas i mitt hjärta och jag vet att hon kommer att titta ner på oss från himlen, som den underbara ängel hon alltid var. Hon var så stark och godhjärtad. Kommer alltid att sakna dig , min älskade kusin, och aldrig gömma dig.

2011-05-09 @ 13:42:01
Postat av: Annie

Vi ses senare Becca, jag lovar!

2011-05-09 @ 16:37:13
Postat av: Gråbossen

Tack Annika för den fina avslutningen på Rebeckas blogg. Rebeckas klarsynthet och styrkan att kunna berätta är få förunnat att klara av. Att dessutom kunna göra det med sådan värme och kärlek stämmer med hennes bloggdevis. Har haft förmånen att möta några som Rebecka. Dock aldrig någon så ung. Rebecka var och är en ängel och Du Annika är ängelns syster, värd all beundran och respekt.

Kram Astrid och Bosse

2011-05-09 @ 19:59:07
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Gråbossen

Tack Annika för den fina avslutningen på Rebeckas blogg. Rebeckas klarsynthet och styrkan att kunna berätta är få förunnat att klara av. Att dessutom kunna göra det med sådan värme och kärlek stämmer med hennes bloggdevis. Har haft förmånen att möta några som Rebecka. Dock aldrig någon så ung. Rebecka var och är en ängel och Du Annika är ängelns syster, värd all beundran och respekt.

Kram Astrid och Bosse

2011-05-09 @ 19:59:40
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag kände inte dig.

men du gick på min skola.

du var stark som klarade igenom en lång tid med en hemsk cancer. hoppas du har det bättre i himmelen än vad du hade på jorden. Vila i frid Rebecca Aronsson! <3

2011-05-10 @ 17:02:08
URL: http://jjoohhhannaa.blogg.se/
Postat av: felicia

Jag har inga ord, jag hoppas bara att hon har det bra där hon är nu. Så fin var hon, och hon gav aldrig upp. rip<3

2011-05-10 @ 19:45:51
Postat av: mikaela

Vila i frid Rebecca!

2011-05-10 @ 23:58:46
Postat av: Josefin

Vila i frid Rebecca.

2011-05-11 @ 23:11:29
Postat av: en läsare

har följt bloggen ett tag nu, hoppats varje gång att det ska finnas ett inlägg som visar att Rebecca fortfarande finns på jorden. Frasen Fånga dagen har fått en helt ny innebörd för mig. Trotts att jag inte kände dig. En fin ängel finns nu i himlen i alla fall, hoppas hon sprider lika mycket positivt där som hon verkade göra på jorden.

Vila i frid.

2011-05-12 @ 18:05:09
Postat av: Sofie

Har läst bloggen till och från, men har vart en av mina absoluta favoritbloggar att följa, just eftersom Rebecca var så fruktansvärt stark!

Vila i frid !<3

2011-05-12 @ 19:26:51
URL: http://nattstad.se/blackpaws
Postat av: Hannah

Vila i frid Rebecca <3

2011-05-14 @ 19:17:56
URL: http://nattstad.se/hannahbanan
Postat av: Elin

Fan fan fan!!! Gick in här för att kolla hur det går för dig, och möttes av en chock. Kände aldrig dig men sitter ändå här och gråter.. Vila i frid du fina, jag är säker på att du har det bra där borta utan all smärta.

2011-05-15 @ 11:22:54
Postat av: När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz

Vila i frid Rebecca, du kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan som den kämpe och underbara människa som du var. Jag hoppas att du har kommit till en bättre plats.

2011-05-15 @ 16:11:10
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: Jenny Larsen

Kommer ihåg dig så väl i skolan, du hade alltid ett leende på läpparna och var fan inte rädd för någonting. Hoppas du fortfarande har leendet på läpparna var du än är.

2011-05-15 @ 22:05:30
Postat av: Stefan L

Tänker på dig och din familj och din vän Jennie.



Du var en underbar person, en riktig fighter som gjorde va du trodde på och som älskade livet. Jag var många gånger imponerad av dig.



Av dig har vi lärt oss att älska livet och att man ska våga.



Tack för detta.



Ditt liv var aldrig meningslöst.



Requiescat in pace.

2011-05-15 @ 22:47:08
Postat av: Ellen

Må Gud vara med dig i himelen. Hoppas du vet hur mycket gläder du gett dina nära under din tid. Tack för att jag fick träffa och lära känna dig undebara människa!

2011-05-16 @ 17:33:06
Postat av: Sanna

Saknar dej min älskade kusin. Det går inte en enda sekund utan att jag tänker på dig <3

2011-05-18 @ 12:23:42
URL: http://sanna8710.blogg.se/
Postat av: Amjah

Veni vidi vici.

Sov gott Rebecca, jag tänker på dig.



Kram /

Amjah



2011-05-18 @ 14:10:31
Postat av: Anki

Mitt lilla hjärta ♥

2011-05-18 @ 22:59:10
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Anonym

Rest in peace.

2011-05-24 @ 16:42:46
Postat av: en mamma

Jag har följt din blogg ett tag.Vår lilla dotter har också cancer, Ewing Sarkom. Jag har förundrats över ditt mod och din livsglädje. Livet är så orättvist, du hade så mycket kvar att ge och få i livet. Men jag tror att himlen har fått upp en tjej som kommer att "röra om", busa lite grann. Sedan hoppas jag att dina kära föräldrar ska finna styrka och komma att må bättre. Vila i frid Rebecca.<3

2011-06-01 @ 09:57:49
Postat av: Anki



Vår underbara ängel idag har vi sagt farväl till dej i kyrkan. Det var så många fina ungdomar med under begravnings ceremonin. jag förstår att du var älskad och nu är du så saknad. Viila ifred mitt underbara Hjärta. Rebecca Aronsson ♥ ♥ ♥

2011-06-06 @ 20:02:15
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Niklas

Fortfarande oförståeligt att du är borta, gick i samma klass som dig i flera år.. Vila i frid Rebecca!

2011-07-04 @ 13:22:12
Postat av: Anna

Jag känner fortfarande en stor saknad efter dig Rebecca.Du finns ständigt i mina tankar.Vila i frid Rebecca.Från din moster Anna

2011-07-06 @ 15:07:00
Postat av: Sofia.

Du har lämnat ett stort tomrom i mitt hjärta efter dig, Rebecca. Jag tänker på dig varje dag , men vet att du sitter uppe i himlen på ett moln och titttar ner på oss . Jag hoppas du kommer att spöka hos oss igen. Vila i frid , från din kusin Sofia.

2011-07-07 @ 11:44:18
Postat av: Anna

Igår var det 2 månader sen du lämnade oss,men saknaden är fortfarande lika stor.Från din moster Anna

2011-07-08 @ 09:19:21
Postat av: Benny

Idag har det regnat. Kanske att du fixade det för att det inte skulle synas hur tårarna föll ner för kinden. 2 månader har nu gått, men jag är fortfarande förvirrad.

/Pappa

2011-07-09 @ 00:00:19
URL: http://heliflyg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tänker på dig varje dag och saknar dig mer än man förmår beskriva i ord.

2011-07-09 @ 11:25:39
Postat av: Anna

Rebecca vår ängel, tänker på dig varje dag.Saknar dig otroligt mycket.Kan fortfarande inte förstå att du är borta.Det är så verkligt alltihop.Från din moster Anna

2011-07-13 @ 12:24:48
Postat av: Anna

Rebecca,vår ängel i himlen.Vi saknar dig otroligt mycket.Jag har fortfarande svårt att förstå att du är borta. Tänker på dig varje dag.

2011-07-13 @ 12:29:42
Postat av: Sofia

Saknaden finns kvar lika stark som alltid. Men jag vet att du finns i himlen och håller ett öga på oss och att vi en dag kommer att återses där.

2011-07-14 @ 11:57:09
Postat av: Camilla

Tänker så ofta på dej! Hur det egentligen skulle/borde varit. Saknar dej enormt! Med dig försvann en del av framtiden. Jag antar att du sänder allt regn så vi får gråta så mycket vi kan o vill. Jag hoppas du har det bra i himlen o sprider glädje där! Saknar dej lilla Becca.

2011-09-17 @ 16:20:58
URL: http://dagfordagmedmilla.blogg.se/
Postat av: Anki

Du är saknad min lilla ängel du finns i mitt hjärta för alltid!

2011-09-24 @ 13:21:49
URL: http://tankesymfoniblogspot.se
Postat av: Marie

Så skönt det var att få "möta" dig på din plats igår.

Det har dröjt allt för länge.

Hoppas dina ängla-vänner firade dig ordentligt på din dag.

Kram

2011-10-04 @ 10:12:27
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: erica

Jag hoppas du haft världens häftigaste 18 års dag i himlen! Grattis hundra gånger om. Saknar dig, saknar din klokhet. Några gånger har det hänt att jag sett en skugga bredvid mig eller när jag snurrat runt snabbt. Först blir jag rädd men när det inte är någon där brukar jag tänka att det är du som varit vid mig.



Förlåt att jag glömde din födelsedag. Mitt minne är verkligen sämst! Kram

2011-10-06 @ 22:04:30
URL: http://itaerica.devote.se
Postat av: Joanna

Vila i Frid!

2011-10-08 @ 17:13:47
Postat av: Anki

Jag känner att du finns hos oss ofta. Jag fick två kaffe muggar av dej i julklapp men strax efter du gick bort så gick den ena sönder och det var ju inte så konstigt för det var ju du o jag som skulle ha de muggarna när vi drack kaffe tillsammans. Jag använder min så ofta jag kan. Kram min ängel.

2011-10-16 @ 12:08:03
URL: http://tankesymfonibloggspot.se
Postat av: Marie Johansson

Skickar en stor varm kram till alla nära och kära runt Rebecca - KRAM!

2011-10-24 @ 22:17:36
URL: http://tobiasholmen.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tänk att det har gått ett halvår sen du lämnade oss.Saknar dig otroligt mycket varenda dag.När vi var i kyrkan på allhelgona och tände ljus för dig,allting var så fint,men tårarna flödade nerför kinderna.Rebecca du är så otroligt saknad av oss alla.KRAM TILL DIG VÅRAN ÄNGEL.

2011-11-10 @ 13:17:59
Postat av: Anna

Snart har det gått ett år sen du lämnade oss.Jag saknar dig jättemycket Rebecca.Massor av kramar till himlens vackraste ängel. Från din moster.

2012-04-26 @ 10:49:57
Postat av: Camilla

Tänk att det redan gårr ett år sen du lämnde oss och blev en ängel.. Tänker på dig varje dag och bläddrar ofta i bloggen. Livet här på jorden går vidare men är inte detsamma utan dig. Saknar dig och när jag bläddrar i bloggen o bilddagboken är du så levande att jag har svårt att tro att du inte finns här bland oss längre. Jag hoppas du kommit till ro i din himmel och trivs med de andra änglarna och att du inte glömmer bort att spöka lite då o då för alla oss som saknar dig. Önskar jag kunde krama om dig.. Sköt om dig däruppe så ses vi när det blir dags!

2012-05-07 @ 10:52:23
URL: http://millaggg.wordpress.com
Postat av: Marie

Egentligen kände vi inte varandra annat än genom våra bloggar, men för mig var du mer levande än så.Jag kom att stå dig nära eftersom din moster Anki är min vän sedan barndomen och därigenom känner jag även din mamma, mormor & morfar,din andra moster och några av dina kusiner mfl.

Ännu något binder oss samman och det är minnena av ditt/dina första år i livet, då jag fick äran att följa din utveckling som sjuksköterska på barnavårdcentralen.

Du har gjort starka avtryck i min själ, du vackra ängel.Jag sörjer att du inte längre finns ibland oss, men gläds med de andra änglarna i din himmel för jag vet att den kärlek och omtanke som du spred här på jorden nu kommer dem till gagn.

Här nere på jorden går ingen av oss lottlösa heller,trots att du nu har varit ifrån oss ett helt år.För visst är det du Rebecca som tänder alla himlens stjärnor och låter dem lysa upp våra vägar genom livet?



2012-05-07 @ 23:21:06
URL: http://palivetsstig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0